Sunday, November 9, 2008

2V1G

2 voices 1 guitar, or more common known as 2V1G.

2V1G, 由一把木吉他(Roger Wang), 和兩把優質女聲( 何芸妮, 戴麗津), 在大馬新崛起的組合.


大馬知名音樂人Leslie Loh監制和周金亮制作的首張同名專輯. 這張專輯以捕抓純音為大前提.12首家喻戶曉百聽不厭的情歌, 透過芸妮和麗津的投入演繹, Roger輕快和音揚頓挫得很有味道的吉他聲, 絕對讓人聽了之後回味無窮, 回腸蕩氣, 餘音繞樑.

傾聽著芸妮深情演唱著順子的回家, 充滿磁性的聲音深深的打進了我的心, 不只吸住了我的聽覺, 還緊緊的吸住了我的心. 對我而言, 芸妮的聲音比順子的聲音更能打動我的心房, 彷彿世界就只剩下芸妮的聲音和那把很本分, 很安穩不搶風頭的吉他聲.

也酷愛麗津版本的心動. 她的歌聲彷彿又帶我搭上了心動電影的列車, 一幕一幕的電影情節就在車窗外掠過. 麗津的心動, 比林曉培更能帶給我心動的感覺.

Bossa Nova版本的新不了情簡直棒透了. Roger在這首歌的編曲恰到好處. 不會太過於濫情, 也不至於太過俗氣. 再加上兩把甜美和成熟的聲音交織著, 帶出這首歌華麗的滄桑.

在商業化音樂和翻版充斥的市面上, 2V1G就像在濁水中出現的一股清流.
一張聽得出很用心去做的專輯.
一張滿滿都是誠意的專輯.
一張讓人聽了心裡洋溢著滿滿感動的專輯.
一張讓你覺得買翻版會很罪惡的專輯.

我不是專業樂評人, 不會寫一些很專業的feedback, 只是想在這裡和大家分享一張令我很感動的專輯.
她們的歌聲會令你陶醉, 木吉他的演奏會令你沉醉.
2V1G絕對會令你惊艷.
2V1G絕對值得你用心聆聽......


P:S 有2V1G演唱消息请告訴我, 讀了他們的部落格才知道已經錯過了他們兩次表演, 不想再錯過第三次呀!

3 comments:

jeepeng said...

wow, very nice review, if he see this, he must very happy, thanks for supporting, and thanks for adding me in your list!i've added you in my link list as well! keep in touch!

Winnie 何芸妮 said...

thanks for the comment.
guess what? I am a cat lover too!! I really like your blog title "dialog with the cat" ...
Wish we could deliver better music in the future.
I juz went to a fantastic gig today, and found my new inspiration.

diaLoG wiTh tH3 c@t said...

jeepeng
thanks 4 da comment =))
take care and keep in touch ^^
i really love the photos that u take.
every single photo seems like hv it own story and mood.

winnie
OMG....i never think that you will read my blog and drop a comment here *slapping myself again and again* am i dreaming?
u guys are rock, winnie.
i really impress by u all. It's has been such a long time i never listen to such a good music, and it's from LOCAL.
keep it up. i have been and will always be 2V1G supporter!!!
looking forward to your 2nd album ^^